Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaffe, David; Arnman, Göran; Bergdahl, Per
TitelThe strategy of a unified system: Scotland and Sweden.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): Strategies for achieving parity of esteem in European upper secondary education. Final report on the project LEONARDO da VINCI, surveys and analyses, strand III.2. a; Finding new strategies for post-16 education by networking vocational and academic/general education and working life to improve the parity of esteem for initial vocational training (1996-1997). Jyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1998) S. 135-160Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 7; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterAllgemeinbildung; Gleichstellung; Bildungsreform; Sekundarstufe II; Internationale Zusammenarbeit; Berufsausbildung; Internationaler Vergleich; Schottland; Schweden
AbstractThe post-16 strategies project has been carried out within the framework of the Leonardo da Vinci programme in 1995. The focus of this project is examining issues related to the status of vocational education as an aspect of European upper secondary education which includes both initial vocational and general/academic education. In this paper the different strategies on the basis of the two-country reports are reviewed. The essay introduces two new ideas to the topic. The first one is that strategies are more likely to operate on one or more dimensions (such as certification) of a system, not on the system as a whole, and the second one is that unified systems and unifying strategies can vary. Although the Scottish and Swedish researchers define the dominant strategies in their countries as unifying they embody very different visions of a unified system - the Scottish approach gives more emphasis to choice and flexiblitiy and that taken in Sweden to the coherence of programmes and commonality of learning for all learners. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: